Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Կոմպոզիտորների միությունը նվագախումբ է ստեղծում

Կոմպոզիտորների միությունը  նվագախումբ է ստեղծում
11.05.2018 | 02:00

Հայաստանի կոմպոզիտորների միությունը ներկայանում է ուշագրավ նախաձեռնությամբ՝ ստեղծվում է նոր երիտասարդական փորձարարական նվագախումբ: «Իրատեսի» հետ զրույցում ՀԿՄ նախագահ, ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ ԱՐԱՄ ՍԱԹՅԱՆՆ ասաց, որ առաջին քայլն արված է՝ հաստատվել է նվագախմբի լարային կազմը:
Առաջին ելույթը նախատեսված է մայիսի 12-ին: Էդվարդ Միրզոյանի անվան պատանի կոմպոզիտորների մրցույթի գալա համերգում նվագախումբը կներկայացնի Միրզոյանի «Շուշանիկ» ստեղծագործությունը: Դիրիժորական վահանակի մոտ կլինի երիտասարդ կոմպոզիտոր Ալեքսանդր Հարությունյանը, որը մեծ ներդրում ունի այս նվագախմբի ստեղծման գործում:

-Պարոն Սաթյան, ինչո՞վ է առանձնանալու նվագախումբը: Որո՞նք են այս նախագծի հիմնական նպատակն ու շարժառիթը:
-Նվագախումբը բաղկացած է լինելու երիտասարդ երաժիշտներից: Նպատակները շատ են, առաջինը, որ ներկայացվի հայ երաժշտություն: Ժամանակին Հանրային ռադիոյի նվագախումբը կատարում էր ժամանակակից կոմպոզիտորների գրեթե բոլոր գործերը, հետո ստեղծվեց նվագախումբ, որը բացառապես նոր գործերին էր անդրադառնում: Ինքս երեք-չորս տարի ղեկավարել եմ Երևանի կամերային նվագախումբը, և այդ տարիներին 41 պրեմիերա ենք ունեցել: Այսօր մատների վրա կարելի է հաշվել, այն էլ՝ մեկ ձեռքի, թե տարեկան քանի պրեմիերա ունեն բոլոր նվագախմբերը միասին:
Ընդհանրապես, շատ կարևոր է, որ կոմպոզիտորը լսի իր ստեղծագործությունը: Ես հաճախ եմ այս օրինակը բերում. երբ կատարվեց Գուստավ Մալերի առաջին սիմֆոնիան, հեղինակը դրանից հետո 365 փոփոխություն մտցրեց:
Եթե մարդ չի լսում իր ստեղծած գործը, նա չգիտի՝ ինչքան են համապատասխանում թղթի վրա գրվածն ու հնչողությունը: Կոնսերվատորիայի 2-րդ կուրսում գրել էի ջութակի կոնցերտ, որը հնչեցրեց ռադիոյի սիմֆոնիկ նվագախումբը (դիրիժորը Ռաֆայել Մանգասարյանն էր, ջութակահարը՝ Հենրիկ Սմբատյանը): Միայն լսելուց հետո հասկացա, թե ինչ եմ արել ու ինչ պետք է անեմ: Հնչողությունը մոտավորապես այն էր, ինչ ես լսել եմ, տեխնիկական լուծումները պետք է շտկվեին: Մեկ-մեկ ինձ ասում են, որ նվագախմբային ստեղծագործություններիս գործիքավորումները փայլուն են: Հարցն այն է, որ ես լսել եմ իմ մոտ 300-400 պարտիտուրները:
Այսօրվա նվագախմբերի ղեկավարները հնարավորինս, բայց ոչ բավարար չափով, անդրադառնում են ժամանակակիցներին: Շատ հաճախ ասում են՝ հանճարեղ գործ տվեք, մենք կկատարենք: Սիրելիներս, հանճարեղ գործ միանգամից չի ստեղծվում, պետք է հնարավորություն տալ, որ հեղինակը հասկանա՝ ինքն ինչ է անում, ինչ պետք է անի: Այսօր բազմաթիվ տեխնիկական հնարավորություններ կան, սինթեզատորով կարելի է ստանալ նվագախմբային հնչողություն, բայց ձայնային այն հարստությունը, հնչեղությունը, որ նվագախումբն ունի, չես կարող ստանալ սինթեզատորով: Կոմպոզիտորը գրում է երաժշտական գործիքների համար, որքան էլ տեխնիկան կատարելագործվի: ՈՒրեմն շատ կարևոր է, որ մենք ունենանք այսպիսի մի փորձարարական նվագախումբ: Սկզբնական շրջանում երիտասարդներն էնտուզիազմով փորձում են անել այն, ինչ մենք նախաձեռնում ենք: Դրվատանքով պիտի խոսեմ Նվարդ Անդրեասյանի մասին, որը ստանձնել է նվագախմբի ղեկավարումը, մանավանդ որ երաժիշտները հիմնականում փորձառու չեն, մի բան է մենակատարը, մեկ այլ բան՝ նվագախմբում նվագելը: Չեմ հիշում, թե որ դիրիժորն էր ասում՝ ինձ նվագախմբում մենակատար պետք չէ, ինձ պետք է նվագախումբ-մենակատար:
-Ի՞նչ է պետք, որ նվագախումբը կյանք ունենա, կազմն ընդլայնվի: Ֆինանսական աջակցությու՞ն:
-Սկզբի համար դեռ պետք է կայանա նվագախումբը:
-Ի՞նչ արձագանք է գտել նախագիծը:
-Կոմպոզիտորների շրջանում՝ հիանալի, որովհետև հնարավորություն են ստանում ներկայանալու:
-Չարախոսություններ էլ կան:
-Եթե նախաձեռնությամբ ես հանդես գալիս, բնական է, դա էլ կլինի: Չարախոսում է նա, ում որ դա պետք չէ: Մեզ պետք է:
-Պարոն Սաթյան, հնչելու են նոր ստեղծվող բոլո՞ր գործերը, թե՞ ընտրություն է լինելու:
-Գիտե՞ք, մենք չեն կարող ասել՝ ով է մեր կողքին հիմա հանճարեղ, ով՝ անտաղանդ: Կարևոր է, որ ստեղծագործությունը հնչի, ենթարկվի նվագախմբի ու հասարակության քննությանը, վաղը, մյուս օրը կզտվի: Ես կարծում եմ, որ ամեն ինչ էլ պետք է հնչի՝ սիմֆոնիկ գործեր, մանկական, էստրադային: Եթե չփորձես, ո՛չ կողքինդ կիմանա դու ով ես, ո՛չ էլ դու ինքդ: Պատկերացրեք, որ գրողը գրի ու իր գրածը միայն ինքը կարդա:
-Խոսեցիք մանկական ստեղծագործությունների մասին, կարծես բաց կա այդ դաշտում:
-Ասեմ, որ մենք հայ կոմպոզիտորների ստեղծագործությունների ժողովածու ենք հրատարակելու 1-7-րդ դասարանների համար: Երեխաները երգում են սիրո ու չգիտեմ, թե էլ ինչի մասին: Մանկական երգ մենք չունենք: Բայց պարզվում է՝ մեծ թվով երգեր կան, ուղղակի ճանաչելի չեն:
-Վերջին օրերին քննարկման կիզակետում հայտնվեցին մշակութային խնդիրները, ընդհուպ հարց բարձրացվեց՝ պե՞տք է արդյոք մեզ մշակույթի նախարարությունը: Ի՞նչ վերանայումների կարիք ունենք՝ Ձեր կարծիքով:
-Մեր հասարակությունը պատրաստ չէ շատ բաների: Անցումը կապիտալիստական կամ պոստկապիտալիստական հասարակարգի (ոնց կուզեք՝ անվանեք), շատ կտրուկ էր: 25 տարի մենք սթրեսի մեջ ապրեցինք՝ ուղղորդվելով ինտուիցիայով: Այն, ինչ կատարվում էր վերջին օրերին, գիտականորեն անբացատրելի է, ոչ մի տեղ գրված չէ, որ նման բաներ կարելի է անել: Մենք այսօր պատմություն ենք ստեղծում: Ինչ վերաբերում է նախարարություն ունենալ-չունենալու խնդրին, ասում ենք, որ ԱՄՆ-ում չկա մշակույթի նախարարություն, բայց այնտեղ կա բարերարների մեծ խումբ, որ ուզում է նվագախումբ լինի, օպերային թատրոն: «Մետրոպոլիտենը» գործում է բարերարների աջակցությամբ, պետական ֆինանսավորում չկա: Շատերն ասում են՝ ստեղծագործական միությունները խորհրդային կառույցներ են, այդ դեպքում ինչու՞ են նման միությունները ուրիշ անվան տակ գործում Միացյալ Նահանգներում: Ի վերջո, կարևորը ձևը չէ, այլ բովանդակությունը: Պետք է մտածենք, հասկանանք՝ ինչ ենք ուզում: Փոքր երկիր լինելով՝ մենք ունենք բավականին մեծ մշակութային դաշտ: Նյու Յորքում հնչում էին հայ կոմպոզիտորների ստեղծագործությունները, և գիտե՞ք՝ ինչ հետաքրքիր մոտեցում էր: Համերգից հետո ամերիկացի երաժիշտները հարցնում էին՝ կարո՞ղ եք վարպետության դաս անցկացնել: Նրանց համար զարմանալի է, նույնիսկ չգիտեն Հայաստանը որտեղ է, որ նման երաժշտություն ունի: Շատ նման դեպքեր կարող եմ հիշատակել, որ չգիտեն Հայաստանի մասին, բայց հետաքրքրվում են, անկեղծ զարմանում մեր արվեստով:
Պարզապես մենք պետք է հնարավորություն ստեղծենք ճանաչելի դարձնելու մեր հեղինակներին:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5388

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ